یه خرید اردیبهشتی از بهشت تخفیف‌های ریحا!
از اینجا
۰ثانیه
:
۰دقیقه
:
۰ساعت
:
۰روز
رنگ مو نیمه‌ دائمی چیست و چه تفاوتی با رنگ‌های دائمی و موقت دارد؟

رنگ مو نیمه‌ دائمی چیست و چه تفاوتی با رنگ‌های دائمی و موقت دارد؟

رنگ کردن موها نوعی سرگرمی و تنوع است که باعث بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها و بعضی از آقایان می‌شود. این افزایش اعتماد به نفس مخصوصا اگر تعداد زیادی از موها سفیده شده باشند بیشتر نمود می‌کند. انواع مختلفی از رنگ مو در بازار وجود دارد که در‌ این مقاله در مورد 2 نوع از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

نوع اول، رنگ مو دائمی است که از ترکیب آمونیاک و پراکسیدهیدروژن برای حذف کردن رنگ طبیعی مو و رسوب رنگ جدید استفاده می‌کند. رنگ‌های دائمی نتایج طولانی مدتی را ارائه می‌دهند و می‌توانند رنگ طبیعی مو را کاملاً تغییر دهند.

نوع دوم، رنگ مو نیمه‌دائمی است که حاوی مقدار کمی آمونیاک استو از یک توسعه دهنده با حجم کم برای رسوب رنگ بر روی ساقه مو استفاده می‌کند. آن‌ها نسبت به رنگ‌های دائمی آسیب کمتری دارند و به تدریج با گذشت زمان محو می‌شوند.

رنگ مو طبیعی انسان

ماندگاری رنگ‌های نیمه‌دائمی معمولاً برای دو هفته است و پس از چند بار شستشو از بین می‌روند. رنگ موهای نیمه‌دائمی معمولا حاوی آمونیاک یا پراکسید نیستند و با پوشش دادن ساقه مو با رنگ عمل می‌کنند. از آن‌جایی که آن‌ها به کوتیکول مو نفوذ نمی‌کنند، با هر بار شستشو، رنگ به تدریج محو می‌شود. رنگ‌های نیمه‌دائمی موقتی هستند و برای 4 تا 12 بار شستشو ماندگاری دارند.

عوامل تاثیرگذار بر رنگ مو طبیعی انسان

رنگ مو طبیعی انسان توسط غلظت رنگدانه‌های طبیعی به نام ملانین که توسط سلول‌های تخصصی به نام ملانوسیت تولید می‌شود، تعیین می‌شود. در حالت کلی ملانین به دو شکل اصلی وجود دارد. شکل اول آن اوملانین است که مسئول موهای قهوه‌ای تیره تا سیاه است و شکل دوم آن نیز فئوملانین است که رنگ‌های زرد تا قرمز را تولید می‌کند.

میزان و نوع ملانین موجود در فولیکول‌های مو، رنگ طبیعی موی فرد را تعیین می‌کند. در واقع این تغییرات در رنگ مو، ناشی از عوامل ژنتیکی است و می‌تواند در سایه‌های سیاه، قهوه‌ای، بلوند، قرمز و خاکستری متغیر باشد. علاوه بر‌ ژنتیک، عوامل دیگری مانند سن، تأثیرات محیطی و برخی شرایط پزشکی می‌توانند بر رنگ مو تأثیر بگذارند.

رنگ مو نیمه دائمی

رنگ طبیعی موها را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند رنگ کردن یا دکلره کردن مو به صورت مصنوعی تغییر داد.‌ این فرایندها شامل استفاده از ترکیبات شیمیایی در ساقه مو است که می‌تواند رنگ طبیعی را برای دستیابی به سایه‌های مختلف یا رنگ‌های کاملاً متفاوت تغییر دهد.

رنگ مو نیمه دائمی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

رنگ مو نیمه‌دائمی نوعی رنگ مو است که به طور موقت رنگ موهای شما را بدون تغییر دائمی رنگدانه طبیعی آن تغییر می‌دهد. برخلاف رنگ مو دائمی که به ساقه مو نفوذ می‌کند و سبب تغییر رنگ ملانین می‌شود، رنگ مو نیمه‌دائمی روی سطح خارجی مو می‌نشیند و معمولاً با گذشت زمان و با هر بار شستشو به مرور محو می‌شود. در‌ ادامه شما را با برخی از ویژگی‌های کلیدی رنگ موی نیمه‌دائمی آشنا می‌کنیم.

مدت زمان

رنگ مو نیمه‌دائمی معمولاً در مقایسه با رنگ موی دائمی مدت زمان کوتاه‌تری روی موها باقی می‌ماند. این رنگ بسته به برند، نوع مو و میزان مراقبت شما از موهایتان می‌تواند از چند شستشو تا چند هفته دوام بیاورد.

کاربرد

رنگ مو نیمه‌دائمی معمولاً روی موهای تمیز و مرطوب استفاده می‌شود و قبل از آبکشی برای مدت زمان مشخصی روی موها باقی می‌ماند. مولکول‌های موجود در رنگ‌های نیمه‌دائمی بزرگ‌تر هستند، بنابراین به عمق کوتیکول مو نفوذ نمی‌کنند.

رسوب رنگ

رنگ مو نیمه‌دائمی با رسوب رنگدانه‌ها بر روی ساقه مو باعث افزایش رنگ می‌شود.‌ این ویژگی می‌تواند رنگ طبیعی موهای شما را افزایش دهد، آن را کمی تیره کند یا سایه‌های پرجنب و جوش موقتی به آن بیفزاید.

فاقد آمونیاک

رنگ کردن مو رنگ‌های نیمه‌دائمی معمولاً حاوی مقدار کمی آمونیاک یا پراکسید هستند که باعث می‌شود موها ملایم‌تر شوند.‌ این مقدار کم آمونیاک به‌ این معنی است که آن‌ها نمی‌توانند موهای شما را روشن کنند، زیرا توسعه دهندگان قوی ندارند.

محو تدریجی

همانطور که رنگ روی سطح مو می‌نشیند، با هر بار شستشو به تدریج محو می‌شود. مدت زمان ماندگاری رنگ بستگی به عواملی مانند شدت رنگ، تخلخل مو و تعداد دفعات شستشو دارد.

ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی

رنگ‌های نیمه‌دائمی اغلب شامل ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی برای ‌ایجاد رنگ‌های زنده و ماندگار هستند. برخی از برندها ممکن است از عصاره‌های گیاهی یا مواد حالت دهنده برای تغذیه مو در طول فرایند رنگ کردن استفاده کنند.

رنگ مو نیمه‌دائمی یک انتخاب محبوب برای کسانی است که می‌خواهند سایه‌های مختلف مو را آزمایش کنند یا به طور موقت موهای رنگی را بدون تعهد طولانی مدت تجربه کنند. به طور کلی این‌طور در نظر گرفته می‌شود که رنگ موهای نیمه‌دائمی نسبت به رنگ موهای دائمی آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند، اما همچنان ضروری است که دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید تا هیچ آسیبی به موهای خود وارد نکنید.

رنگ مو نیمه‌دائمی در مقابل رنگ مو دائمی

رنگ مو دائمی

رنگ مو نیمه‌دائمی و رنگ مو دائمی دو نوع مختلف رنگ مو با ویژگی‌ها و اثرات متفاوت هستند. در‌ ادامه به تفکیک به تفاوت‌های اصلی آن‌ها می‌پردازیم.

مدت زمان ماندگاری

تمایز اصلی بین رنگ مو نیمه‌دائمی و دائمی، مدت زمان ماندگاری رنگ مو است. رنگ نیمه‌دائمی معمولاً برای مدت کوتاه‌تری دوام می‌آورد. ماندگاری آن‌ها معمولاً تا 8 تا 12 بار شستشو است. در حالی که رنگ دائمی به گونه‌ای طراحی شده است که تا زمانی که موهای شما رشد کند یا کوتاه شود، از بین نمی‌رود.

کاربرد

رنگ مو نیمه‌دائمی معمولاً آماده استفاده است و نیازی به مخلوط کردن با اکسیدان یا فعال کننده ندارد. می‌توان آن را مستقیماً روی موها اعمال کرد و شامل هیچ فرایند شیمیایی نمی‌شود. از سوی دیگر، رنگ مو دائمی اغلب نیاز به مخلوط کردن رنگ با یک عامل یا عامل اکسید کننده مانند اکسیدان قبل از استفاده دارد.

رسوب رنگ

رنگ مو نیمه‌دائمی معمولاً به جای تغییر کامل رنگ مو، جلوه ظریف‌تری به موها می‌بخشد.‌ این می‌تواند رنگ طبیعی مو را افزایش دهد، درخشندگی را افزایش دهد و به طور موقت موهای خاکستری را بپوشاند. از سوی دیگر، رنگ مو دائمی می‌تواند رنگ طبیعی مو را با روشن یا تیره‌ کردن به میزان قابل توجهی تغییر دهد و نتایج شدیدتر و طولانی‌تری را به همراه داشته باشد.

رنگ مو کوتاه مدت

ترکیب شیمیایی

رنگ مو دائمی حاوی آمونیاک یا سایر مواد قلیایی است که به باز شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ به عمق ساقه مو نفوذ کند.‌ این فرایند شیمیایی رنگ دائمی را در ارائه نتایج ماندگار، موثرتر می‌کند. از طرف دیگر، رنگ موی نیمه‌دائمی معمولاً فاقد آمونیاک است یا حاوی سطوح پایین‌تری از آمونیاک است که باعث می‌شود آسیب کمتری به موها وارد کند و ملایم‌تر باشد.

آسیب مو

رنگ مو دائمی به دلیل ترکیبات شیمیایی و نیاز به فرایندهای اکسیداتیو می‌تواند در مقایسه با رنگ موی نیمه‌دائمی آسیب بیشتری به موها وارد کند. استفاده از آمونیاک و غلظت‌های بالاتر پراکسید در رنگ دائمی می‌تواند منجر به خشکی، شکستگی و آسیب کلی موها شود. رنگ نیمه‌دائمی، به این دلیل که فاقد مواد شیمیایی قوی است به طور کلی گزینه‌ای مطمئن‌تری برای مو در نظر گرفته می‌شود.

هنگام انتخاب بین رنگ مو نیمه‌دائمی و دائمی، عواملی مانند تغییر رنگ مورد نظر، طول عمر، آسیب احتمالی مو و الزامات نگهداری را در نظر بگیرید. اگر در مورد رنگ مطمئن نیستید یا می‌خواهید به طور موقت آزمایش کنید، رنگ نیمه‌دائمی ممکن است انتخاب بهتری باشد. اگر به دنبال تغییر قابل توجه‌تر و ماندگارتر هستید، رنگ دائمی می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد، اگرچه به تعهد و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

فواید رنگ مو نیمه‌دائمی

رنگ موی نیمه‌دائمی به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد، انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد است. برخی از مزایای استفاده از رنگ موی نیمه‌دائمی به شرح زیر است.

فواید رنگ مو نیمه‌دائمی

ماهیت موقت

بر خلاف رنگ مو دائمی، رنگ موی نیمه‌دائمی به مرور زمان کمرنگ می‌شود.‌ این ماهیت موقت به شما اجازه می‌دهد تا با سایه‌ها و رنگ‌های مختلف بدون تعهد طولانی مدت آزمایش کنید. اگر در مورد رنگ خاصی مطمئن نیستید یا می‌خواهید ظاهر خود را مرتباً تغییر دهید، رنگ موی نیمه‌دائمی یک گزینه عالی است.

از آنجایی که رنگ موی نیمه‌دائمی به تدریج محو می‌شود، در مقایسه با رنگ‌های دائمی تعهد کمتری را ارائه می‌دهد. اگر از رنگ راضی نیستید یا می‌خواهید به سایه طبیعی موهایتان برگردید، دیگر لازم نیست منتظر رشد آن باشید یا فرایندهای تصحیح رنگ پیچیده‌ای را انجام دهید.

ملایم برای مو

رنگ مو نیمه‌دائمی معمولاً حاوی مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک و پراکسید نیست که معمولاً در رنگ‌های دائمی یافت می‌شوند.‌ این باعث می‌شود که گزینه ملایم‌تری برای موهای شما باشد، زیرا به عمق ساقه مو نفوذ نمی‌کند. رنگ موی نیمه‌دائمی می‌تواند برق و درخشندگی موهای شما را افزایش دهد و وضعیت کلی آن را بدون‌ایجاد آسیب قابل توجه بهبود ببخشد.

تطبیق‌پذیری

رنگ مو نیمه‌دائمی طیف وسیعی از سایه‌ها و رنگ‌ها را برای انتخاب فراهم می‌کند. چه بخواهید یک تغییر ظریف داشته باشید یا یک رنگ قوی و پرجنب و جوش، گزینه‌های زیادی در دسترس است.‌ این طیف گسترده رنگی به شما این امکان را می‌دهد که خلاقیت خود را ابراز کنید و بدون تغییر دائمی موهای خود، ظاهر متفاوتی را امتحان کنید.

خواص حالت دهندگی

بسیاری از رنگ‌های نیمه‌دائمی مو با مواد حالت دهنده فرموله شده‌اند که می‌توانند به بهبود سلامت و بافت موهای شما کمک کنند. آن‌ها می‌توانند آبرسانی، تغذیه و نرمی را فراهم کنند و موهای شما را سالم‌تر نشان دهند.

سهولت استفاده

رنگ مو نیمه‌دائمی اغلب به صورت محصولات آماده برای استفاده مانند موس رنگ، اسپری یا ژل موجود است.‌ اینها معمولاً به راحتی در خانه بدون نیاز به مراجعه به سالن‌های آرایشی اعمال می‌شوند. آن‌ها راحتی را ارائه می‌دهند و به شما‌ این امکان را می‌دهند که هر زمان که بخواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید.

به یاد داشته باشید که ماندگاری و اثربخشی رنگ مو نیمه‌دائمی ممکن است بسته به عواملی مانند تخلخل موهای شما، سایه انتخاب شده و روال مراقبت از موهای شما متفاوت باشد. همیشه توصیه می‌شود که دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط سازنده را دنبال کنید و قبل از اعمال رنگ روی کل موهایتان، یک تست حساسیت انجام دهید.

آیا رنگ مو نیمه‌دائمی برای همه انواع موها بی‌خطر است؟

رنگ مو نیمه‌دائمی به طور کلی برای هر نوع مو‌یی ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما مهم است به خاطر داشته باشید که واکنش‌های فردی ممکن است متفاوت باشد. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم رنگ موی نیمه‌دائمی حاوی مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک یا پراکسید نیست که معمولاً در رنگ موهای دائمی یافت می‌شود.

در واقع، رنگ‌های نیمه‌دائمی بدون تغییر در ساختار مو، رنگ را روی ساقه مو می‌ریزند. از آنجایی که رنگ موی نیمه‌دائمی ملایم‌تر است، در مقایسه با رنگ‌های دائمی آسیب کمتری به موها وارد می‌کند. این رنگ به هیچ عنوان به ساقه مو نفوذ نمی‌کند و به این دلیل که رنگ آن کاملا سطحی است، بعد از چند بار قرار گرفتن در معرض آب و شامپو از بین می‌رود.

کاربرد رنگ مو نیمه‌دائمی در حالی که رنگ مو نیمه‌دائمی به طور کلی بی‌خطر است، اما بهتر است که قبل از استفاده روی تمام موها و پوست سر، آن را روی یک ناحیه کوچکی از تست کنید. علاوه بر‌ این، پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده توسط سازنده و جلوگیری از ماندن رنگ روی موها برای مدت طولانی‌تر از آنچه توصیه می‌شود، مهم است.

با وجود اینکه رنگ موهای نیمه‌دائمی به طور کلی بی‌خطر و بی‌ضرر هستند ولی قرار گرفتن در معرض بیش از حد یا استفاده مکرر از آن‌ها به طور بالقوه می‌تواند منجر به خشکی یا آسیب موها شود، به ویژه برای افرادی که موهای آسیب دیده یا شکننده دارند.

محصولات مرتبط
رنگ مو سری عسلی آرکانوم بیولBiol 
۶۸,۰۰۰ تومان
9.34 بلوند عسلی خیلی روشن
9.34 بلوند عسلی خیلی روشن
×7.34 بلوند عسلی متوسط
7.34 بلوند عسلی متوسط
رنگ موی پروفشنال سری نچرالBiol 
۱۱۰,۰۰۰ تومان
(بلوند روشن طبیعی)
(بلوند روشن طبیعی)
(بلوند متوسط طبیعی)
(بلوند متوسط طبیعی)
(قهوه ای روشن)
(قهوه ای روشن)
+۴
تنوع
رنگ مو سری بژArcanum 
۷۳,۶۰۰ تومان
8.0
8.0
×شماره 10.32(بلوند بژ پلاتینه)
شماره 10.32(بلوند بژ پلاتینه)
×شماره 6.32(بلوند بژ تیره)
شماره 6.32(بلوند بژ تیره)
+۱
تنوع
رنگ مو طبیعیESKALIM 
۱۹۷,۵۰۰ تومان
شماره 02
شماره 02
×شماره 05
شماره 05
×شماره 07
شماره 07
+۷
تنوع
رنگ موی کریتیو سری ماهاگونیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
6.44
6.44
6.4
6.4
6.46
6.46
+۳
تنوع
رنگ موی کریتیو سری مسیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
7.67
7.67
7.66
7.66
×5.4
5.4
+۶
تنوع
رنگ موی کریتیو سری شرابیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
4.20
4.20
5.20
5.20
6.20
6.20
+۲
تنوع
رنگ موی کریتیو سری زیتونیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
5.33
5.33
7.33
7.33
8.33
8.33
+۴
تنوع
رنگ موی کریتیو سری قرمزcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
4.58
4.58
7.55
7.55
×6.6
6.6
+۱
تنوع
رنگ موی کریتیو سری شکلاتیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
5.7
5.7
8.7
8.7
×7.7
7.7
+۱
تنوع
رنگ مو جنیوس سری های لیفتGENIUS 
۱۷۴,۰۰۰ تومان
90.0
90.0
90.1
90.1
رنگ موی کریتیو سری دودیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
6.2
6.2
8.2
8.2
×7.2
7.2
+۱
تنوع
رنگ موی کریتیو سری خاکستریcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
1.1
1.1
6.1
6.1
7.1
7.1
+۵
تنوع
رنگ موی کریتیو سری تنباکوییcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
8.34
8.34
×5.34
5.34
×6.34
6.34
+۲
تنوع
رنگ موی کریتیو سری طبیعیcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
2.0
2.0
4.0
4.0
5.0
5.0
+۷
تنوع
رنگ موی کریتیو سری طلاییcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
7.3
7.3
6.3
6.3
9.3
9.3
+۲
تنوع
رنگ مو پروفشینال 4.0 بیولBiol 
۱۶۰,۰۰۰ تومان
قهوه ای متوسط
قهوه ای متوسط
رنگ مو مارالMaralامکان ارسال فوری
۵۸,۰۰۰ تومان
6.05
6.05
12.3
12.3
9.51
9.51
+۴۸
تنوع
رنگ موی خیلی روشن کریتیوcreativeامکان ارسال فوری
۳۲۲,۰۰۰ تومان
11.03
11.03
11.08
11.08
90.01
90.01
+۵
تنوع
نویسنده :سحر غیاثی

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت نظرات، نقد و بررسی شما لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید؛ سپس با کلیک روی “ارسال دیدگاه” وارد صفحه ثبت دیدگاه می‌شوید

۰ دیدگاه برای این مطلب

اولین پرسش را شما بنویسید